Biciklivel a Himaláján keresztül.
2007. július 26-án egy kisebb nemzetközi csapat részeként meghívómmal, az ír Patrick Frankel-lel együtt nyeregbe szállok, hogy biciklivel keljünk át a Himalája hegyláncon.
Felszerelés
Ezúttal a túrán használt felszerelés legfontosabb része a ruházat. A kiválasztás nem volt könny? az otthoni rekord-kánikula, h?ségriadó idején! Thermo felszerelést válogatni, próbálni a 35-40 fokban és elképzelni, vajon hogy m?ködik majd a mínuszokban.

Nepálban és Tibetben a legkülönböz?bb id?járási körülményekre kell felkészülni. Az id?járásnak a véget nem ér?, kiadós monszun-es?k, a párás forróság, a felh?k fölötti szikrázó napsütés és a dermeszt? hideg is része lehet. Ezeknek megfelel? ruházattal kell rendelkezni! Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy ugyan javarészt a felh?k fölött túrázunk, ahol minden napos és világos, de bizonyos esetekben ott is eshet, s?t havazhat! Gondolni kell arra, hogy eközben napi 70-100 Km-t kell kerékpározni.
A réteges öltözködésnek jegyében AlpinePro sí-aláöltözeteket, BikePositive biciklisnadrágot és hosszúujjú mezeket, BikePositive szélálló biciklisfels?t és thermomezt viselek, es? esetén egy AplinePro Protech Extreme es?kabát és egy Campus RainWear es?nadrág kerül mindennek tetejére. Fontos az es?véd? cip?huzat és a kamásli is. A cip?be szükség esetén több réteg zoknit is húzok.

Ugyan nem sok testfelület látszik majd ki a ruhák alól, de azok megfelel? UV-védelmér?l gondoskodni kell, máskülönben hamar leégnek, mivel itt a tiszta és ritka leveg? miatt nagyon er?s a napsugárzás. Én 30-40-50-es naptejekkel, és fényvéd? ajakstifttel szerelkeztem fel.

Épp ilyen fontos a jó napszemüveg, aminek esetében az egyik legfontosabb tulajdonság a tökéletes UV védelem mellett a jó illeszkedés és fényzáró képesség, mivel a hegyen az oldalról besz?r?d? er?s fények okozta fejfájásos tünetek könnyen elronthatják az élményt. Az én választásom ez esetben egy RudyProject Freeon-ra esett.

A kerékpárom egy vadiúj Magellan Pyxis XT, amely a túra nehézségi fokának megfelel? felszereltséggel bír, és szerencsére épségban megérkezett a helyszínre. Hidraulikus tárcsafék helyett a könnyen javítható V-fék-es modell a választásom, a gyári verseny nyereg helyett a már jól bevált túrásabb fazonú modell és a középen majdhogynem összeér? bütykökkel bíró WTB 2.1-es Nano Raptor küls? került a gépre.

Biciklivel a Himaláján keresztül - Szanyi Gergő © 2007